על יתרונותיה של פעילות גופנית לגיל הרך בגני ילדים / קרינה פלמן

הילדים של היום הם לא הילדים של פעם ולגבי עובדה זו אין ויכוח.

הילדים היום הם יותר בעניין של אינטרנט ומחשבים, טלוויזיה ובילוים שלא מצריכים
מהם תנועה רבה מדי, דבר שלא תורם כלל וכלל למגיפת ההשמנה העולמית.

ילדים צריכים לרוץ, לזוז ולהיות אקטיביים כמו שילדים צריכים להיות וכיום ניתן לשלב את הזמן שלהם בגן
עם פעילויות ספורטיביות שילכו איתם הלאה לחיים ודווקא בעידן זה רצוי לעודד את הילדים שלנו להיות יותר אקטיביים.

הגיל הרך הוא הגיל המושלם לעודד את הילדים לפעילות פיזית וספורטיבית,
אין ספק כי הם נהנים מהפעילויות הפיזיות אך בו בזמן הפעילות תורמת להתפתחותם התקינה ולגירוי היכולות הפיזיות שלהם,
כמו כן קיימת זיקה בין הפעילויות הספורטיביות של הילדים ובין ההתפתחות התקנית של מערכת העצבים
ולמעשה ככל שהילד נמצא בסביבה מרובת גירויים כך מערכת העצבים שלו מתפתחת באופן תקין יותר.
ילדים הם כמו ספוג, ככל שתרבו לספק להם אפשרויות כך הם ינצלו אותם,
המערכות השכליות והתפיסתיות שלהם משתכללות ככל שמספקים להם יותר גירויים פיזיים ושכליים וכך גם המערכות הנוירופיזיולוגיות ,
כך גם הם יוכלו לבצע פעילויות מורכבות יותר.
הילדים מינקות חוקרים ומגלים פעילויות תנועתיות תוך שהם מתרגלים אותם,
הם משפרים את עצמם תוך רצון לשלוט על הגוף ועל המרחב ואין ספק שהוספת גירויים יכולה רק להוסיף.
חוגי ספורט בגן יכולים לספק לילדים אימון מבוקר בסביבה תומכת תוך הנאה ושיפור של ביצוע פעילויות
כגון: זחילה, ניתור, גלגול, תפיסה, אחיזה, יציבה, קפיצה, דילוג, שמירה על שיווי המשקל,
כמו כן אין ספק כי חוגי ספורט מסייעים לילדים להיות מודעים יותר לגוף שלהם, לבצע תנועות מורכבות וללמוד להסתגל למצבים גופניים שונים.

ולנושא חשוב לא פחות בעניין זה: התעמלות גופנית בגיל הרך מסייעת רבות בתחום הקשב והריכוז, לזיכרון ולביטחון עצמי,
ואלה הם שלושה נושאים מהם לא ניתן להתעלם בעידן של היום,
בעניין הקשב והריכוז יש לציין כי התעמלות גופנית מלמדת אותנו להתאפק,
לשלוט על התנועה שלהם ומסייע לילדים להתחשב באחרים במקום לחפש סיפוקים מידיים.
בעניין הביטחון העצמי אין ספק שלפעילות גופנית יש השפעה רבה בגיל הרך שכן הפעילות הגופנית
מספקת להם את התחושה שהם מסוגלים ויכולים, היא מספקת להם עצמאות ויכולת לעמוד במשימות.

חשוב להבין שילדים בגיל הרך לא סובלים מחוסר כוח ויש לנצל אנרגיות אלו בצורה המועילה ביותר
והדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא באמצעות פעילות גופנית,
הילדים צמאים לפעילות זו, פעילות גופנית של 30 דקות יכולה לעשות את העבודה אם היא נעשית בקביעות,
ישנם חוגים רבים שמספקים פעילויות כגון אלו למגוון רחב של גילאים החל מגיל הינקות.
ניתן לשלב בחוגים אלו פעילויות עם אביזרים, בועות סבון, כדורים, מצנחים ועוד שלל אביזרים שהופכים את החוויה למהנה במיוחד.