רשימת מוצרי חובה לכל בית בימי קורונה וגם בימי שגרה.
בגיל הרך מתקיים מצב יחודי, אשר איננו חוזר בשום גיל אחר.
צרכן התרבות החדש והנלהב, עדייו לא רכש את מיומנות הקריאה והוא תלוי לחלוטין במבוגרים לסיפוק צרכיו בתחום הספרות.
...הורה סמכותי, בטוח בעצמו - הוא הורה שנוסך בטחון בילד. הילד יודע כי יש לו על מי לסמוך, כי יש מי שישמור עליו מפני עצמו, מפני דחפיו ויצריו, ויציב גבולות להתנהגותו כך שלא יפגע. הורה חלש- מחליש את הילד. אין ספור מחקרים מוכיחים כי דווקא ילדים הבאים מבתים סמכותיים ומציבי גבולות, הינם ילדים בעלי בטחון עצמי, דימוי עצמי חיובי, היודעים להשתלב בצורה טובה בחברה ולהצליח במערכת החינוך...
חלק מהילדים לא מוכנים לטעום בכלל פירות וירקות, אחרים אוכלים רק מספר מצומצם של פירות או ירקות, ויש ילדים שדווקא נהנים מאכילת פירות וירקות, אבל בפועל לא אוכלים אותם באופן קבוע מידי יום.
איך לעודד ילדים לאכול יותר פירות וירקות?
איך לשלב נכון את הפירות והירקות בתפריט היומי של הילדים ומה הם הכללים החשובים מבחינת הגשת הפירות והירקות כדי לעודד טעימה ואכילה רבה יותר?
הרגלי השתייה של ילדים הם חלק בלתי נפרד מתזונה בריאה, וחשובים לשמירת בריאותו של הילד. למרות זאת, משום מה, לא תמיד אנו נותנים את תשומת הלב הנכונה לנושא חשוב זה.
במיוחד בחורף, חשוב להקפיד על שתייה רבה של הילדים ולעודד אותם לשתות את המשקאות הנכונים.
איך שומרים על הרגלי אכילה טובים בגינת המשחקים? מה מביאים מהבית? מה קונים במכולת הצמודה? האם נכון לשחק "מרדפים" עם הכפית אחרי הילד בגן המשחקים?
מדוע חשוב להיענות לבכי של הילד ובתהליך הקניית הרגלי שינה בפרט ובכלל ולמה אנחנו לא מאמינים ב"שיטת ה-5 דקות".
מחקרים הראו שהיענות לבכי בחודשי החיים הראשונים לחייו של התינוק תורמת לו להיות רגוע ושמח גם כשהוא גדל.
הילדים של היום הם לא הילדים של פעם ולגבי עובדה זו אין ויכוח,
הילדים היום הם יותר בעניין של אינטרנט ומחשבים , טלוויזיה ובילוים שלא מצריכים
מהם תנועה רבה מדי, דבר שלא תורם כלל וכלל למגיפת ההשמנה העולמית.
ילדים צריכים לרוץ, לזוז ולהיות אקטיביים כמו שילדים צריכים להיות וכיום ניתן לשלב את הזמן שלהם בגן
עם פעילויות ספורטיביות שילכו איתם הלאה לחיים ודווקא בעידן זה רצוי לעודד את הילדים שלנו להיות יותר אקטיביים.
הגיל הרך הוא הגיל המושלם לעודד את הילדים לפעילות פיזית וספורטיבית
דנה מספרת כי בנה איתי בן השנתיים וחצי לא מוכן בשבוע האחרון ללכת לגן. "רוצה גן אחר" הוא בוכה ומיילל מדי בוקר. כשמגיעים לגן הוא מחזיק את ההורה שאיתו שלא יעזוב אותו. בשלב מסוים הגננת מתערבת ומבקשת מההורה שיעזוב, תוך שהילד מועבר לידי הגננת בבכי קורע לב. ההורה שממתין בחוץ לראות כיצד העניינים יתפתחו, מגלה להפתעתו שהבכי גווע תוך פחות מדקה, ושאיתי מצטרף בלב שמח לפעילות בגן. בסופו של יום, כשאוספים את איתי מהגן ושואלים אותו איך היה לו בגן, הוא מספר שהיה לו כיף ושגם מחר הוא רוצה לבוא לגן...
גיל הינקות הינו הגיל החשוב ביותר להתפתחות תקינה של אדם בחברה האנושית,
ועל כן לגננות ולמורים המלווים אותו במערכת החינוך ישנה חשיבות קריטית.
לימודי חינוך לגיל הרך מכשירים מורים איכותיים ומקצועיים, בעלי ידע מעמיק בנושא התפתחותו של הילד.
חלק מהותי במיוחד של לימודי חינוך לגיל הרך כולל הפנמה של העובדה כי כל ילד מפתח את יכולותיו בקצב שונה,
ומטרת מערכת ההוראה היא סיוע לכל תלמיד למצות את הפוטנציאל האישי הטמון בו.
גיל ההתבגרות הוא תקופת מעבר בין ילדות לבגרות, מעבר מאימפולסיביות למודעות אישית וחברתית. תקופה זו חשובה במיוחד להתפתחות החשיבה הביקורתית והיכולת של אדם להיכנס לנעליו של אחר ולהבין את נקודת מבטו. גיל ההתבגרות מתרחש כיום מוקדם יותר מבעבר. המתבגרים עוברים מוקדם יותר את התהליכים הקוגניטיביים, הנפשיים, הפסיכולוגיים והפיזיולוגיים.
התמודדות עם תוקפנות ואלימות היא אתגר קשה להורים, בין אם הילד הוא ה"מחטיף" או דווקא זה ש"חוטף". בחלק הראשון של המאמר תיארתי כמה סיבות אפשריות לאלימות מילולית ופיזית אצל ילדים ופעוטות. התוקפנות היא חלק מטבע האדם אך עדיין יש ללמד את ילדינו כיצד להתמודד עם רגשות וגילויי תוקפנות, כיצד "לעדן" אותם ולשלוט על הדחפים הטבעיים שלהם. בחלק השני אנסה להציע כיצד אנחנו, כהורים, יכולים להתמודד עם קשיים אילו.
סביבות גיל שנה וחצי ועד גילאי 4-5 מתרחשת תקופת המרד הראשון של הילד בהוריו. הילד מפתח יכולות עצמאיות במטרה לחיזוק הנפרדות הרגשית מהוריו. זהו שלב התפתחותי חשוב מאד במעבר מהיותו פעוט להיותו ילד. מבחינה פיסית, בשלב זה הפעוט כבר הולך לבד (במרבית המקרים), מתנסה באכילה עצמאית, מתנסה בחיפוש ובחקר עצמים קופץ ומטפס בכוחות עצמו. מבחינה רגשית, הפעוט מרגיש שיש לו רצונות משלו, מסרב- "לא רוצה", מחליט מה הוא רוצה, מייחס שייכות לחפצים- "זה שלי", נהנה מזכות הבחירה.
חבר גילה לי, שרבים… וטובים, מחפשים באינטרנט עם הצירוף: משחקי ילדים.
עשיתי כמותם וזו הסיבה שדחקה בי להרהר פה בכתב על משחקי ילדים.
שאלתי את עצמי, מה הם מחפשים?
שאלתי את עצמי מה הם מוצאים?
שאלתי את עצמי מה הם משחקי ילדים?
מהו משחק ילדים במהותו הטבעית?
מהו משחק ילדים בימינו?
מה חלקם של משחקי הילדים בעיצוב בני אדם, בעיצוב פני העולם, העכשווי והעתידי?
ריכזנו עבורכם רשימה עם כל הציוד שצריך כשפותחים גן חדש.
דאגה של הורה לילדו הינה אינסטינקט טבעי הטבוע בכל אחד מאיתנו.
אנו דואגים לילדינו עוד לפני היוולדם, מלווים אותם בצעדיהם הראשונים בעולם ומהווים חלק בלתי נפרד מחייהם עד שהם מקימים משפחה בעצמם ואף לאחר מכן.
עם זאת, במקרים מסוימים הסביבה העוטפת הנדרשת להתפתחות התקינה של כל ילד עלולה להפוך לסביבה חונקת...
היפרלקסיה היא יכולת יוצאת דופן לקרוא מילים, בדרך כלל לפני גיל 5, ללא הכשרה פורמלית בקריאה.
יישנן מספר סוגיות שנויות במחלוקת בנוגע להיפרלקסיה. האם מדובר בתופעה המאפיינת אוכלוסיות ספציפיות
או שהיא גם תופעה שבה ניתן להבחין גם?
נשאלת השאלה האם מדובר בהבנת הנקרא, באוצר מילים, באינטליגנציה כללית או בשילוב של שלושתם?
האם היפרלקסיה מאופיינת על ידי פרופיל התפתחותי מסוים?
האם יש לראות בהיפרלקסיה ככישור או כמגבלה?